czwartek, 13 lipca 2017

Śladami Garricka Ollivandera - jak zrobić własną różdżkę?


Lumos! Alohomora! Expecto Patronum! - każdy z Potterheads chciałby, aby chociaż jedno z zaklęć naprawdę działało w naszym świecie. Ale do rzucania zaklęć nie wystarczy poprawne wypowiadanie formuł, którego może nas nauczyć Hermiona - potrzebujemy czegoś jeszcze - różdżki! Do Londynu mamy trochę daleko, a i ulicę Pokątną nie łatwo będzie nam znaleźć, dlatego mam dla Was alternatywny pomysł!


Co będzie nam potrzebne do wykonania własnej różdżki?

Po pierwsze i najważniejsze - gałązki. Najlepsze są te lekko wyschnięte (zbieramy z ziemi, nie urywamy z drzew) i w miarę proste, ale jak wiadomo, co czarodziej to inna różdżka, więc myślę, że to już od was zależy z jakiego patyka wykonacie swoją własną. Ważne, żeby średnica nie była za duża, mniej więcej centymetr, a długość trzeba dostosować do swojej ręki, w moim przypadku długość wstępna to 40cm, później przy obróbce skracam do 35cm. Po drugie - nożyk do tapet, lub jakiekolwiek inne ostre narzędzie, które posłuży nam do strugania (tylko uważajcie na palce u rąk, one jeszcze mogą się Wam przydać). Po trzecie - pistolet do kleju na gorąco i wkłady. Po czwarte - farba w sprayu - w tym przypadku złota, jednak to zależy od waszych indywidualnych upodobań. Dodatkowo można się zaopatrzyć w linijkę i różne dodatki takie jak brokat, cekiny i np. szklane kulki, które świetnie się prezentują na końcach różdżek! Oczywiście, jeśli macie dostęp do takich rarytasów, możecie również użyć włókna smoczego serca, pióra feniksa czy włosa jednorożca.

Krok 1 - struganie


Pozbywamy się skórki, kory (?) - nie znam się za bardzo na tych przyrodniczych elementach, ale wiecie, co mam na myśli. Jak dla mnie to bardzo przyjemna robota, bardzo odstresowuje, choć robi nieco bałaganu, zwłaszcza, gdy macie w domu pomocnika, tak jak ja (patrz, zdjęcie wyżej). Wystrugałam dwie różdżki - jedna normalnych rozmiarów, druga mniejsza dla mojej siostry.

Krok 2 - klejenie


I tutaj istnieje dowolność, bo wzorów jest wiele. Polecam zrobić rączkę i nałożyć w to miejsce dwie warstwy kleju. Pamiętajcie, że nie całe drewno musi być pokryte gorącym klejem, puste miejsca też wyglądają super. Musicie uzbroić się w cierpliwość, bo oparzycie się co najmniej dziesięć razy i ręce będziecie mieć splątane cienkimi niteczkami, ale uwierzcie mi, że warto się przemęczyć, bo efekt końcowy zadowala!

Krok 3 - malowanie


Teraz czas przygotować stare gazety i wyjść na zewnątrz, bo farba nie pachnie za dobrze, a podusić się nie chcemy. Malujemy najpierw jedną stronę, w miarę dokładnie i czekamy z dziesięć minut, aż trochę przyschnie, a później obracamy i robimy to samo z drugą stroną. Po pół godzinie różdżki powinny wyschnąć, a wtedy są już gotowe do czarowania!

9 komentarzy:

  1. Nie jestem fanką Pottera, (mam nadzieję że mnie za to nie zabijecie :-P) ale różdżkę mogę zrobić na przykład na urodziny mojej koleżance, która za serią z Harrym przepada. Tak czy inaczej pomysł świetny!

    Ps. Przyszłam z Instagrama ;) @dziewczyna_z_ksiazkami, może kojarzysz? :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na post!
    Obserwuję i pozdrawiam!
    http://bookcaselover.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczę, jak ja bym chciała mieć zdolności manualne. Jestem pewna, że coś by mi w takim DIY nie wyszło... Ale Twoje różdżki są śliczne! Szczególnie ta duża, przeznaczona dla Ciebie!

    Pozdrawiam,
    S.
    nieksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie cudo! Ale prawda - takie skubanie patyka z kory odstresowuje ;)
    lagerys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie to wygląda, zostaje u mnie w zakładkach na pewno kiedyś sobie takie coś zrobie.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:D
    https://gosiaandbook.blogspot.com/2017/07/recenzja-obronca-miosci-sandi-lynn.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że wujek przywiózł mi ostatnio ten pistolet do kleju. Spełnię swoje marzenie i będę mieć własną różdżkę. Dziękuję !
    Pozdrawiam
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny post i bardzo pomysłowy! Chyba czas się troszkę pobawić ^^ Zostaje na dłużej <3
    https://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł i genialny post. Gdybym miała więcej talentu oraz cierpliwości z pewnością stworzyłabym swoją różdżkę. <3

    Pozdrawiam serdecznie. :)
    niezapomniany-czas-czyli-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń